Evaluering
Evaluering af undervisningen / Evaluering og indsatsområder (pdf-dokument)
Evaluering af undervisningen 2024-25
Forældresamtaler/evalueringssamtaler finder sted på skolen, hvor der er personlige samtaler typisk med dansk- og matematiklæreren i de mindre klasser, og i de større klasser med flere involverede lærere.
Samtalerne finder sted på baggrund af elevsamtaler, som lærerne forud for skole-hjemsamtalen har afholdt med hver enkelt elev. Til disse samtaler benyttes et samtaleark, som forældrene forud for skole-hjemsamtaler får at se. Heri kan forældrene også knytte kommentarer til emner, man gerne vil drøfte under samtalen. Emner som angår det enkelte barn.
Forældrene får en orientering om elevens trivsel, faglighed, engagement og udvikling to gange årligt eller efter yderligere behov.
Lærerne evaluerer internt løbende udbyttet af elevernes undervisning i skolens tre afdelingsteams. Der afholdes 6 – 8 afdelingsteammøder i hvert skoleår. I afdelings- og klasseteams planlægges årets gang i klasser og afdelinger, ligesom elevernes udbytte af undervisningsaktiviteterne evalueres.
Evaluering og indsatsområder 2024-25
Vi har i det forløbne år prioriteret to-lærertimer specielt i indskolingsklasserne, men også haft to-lærertimer i de klasser, der planmæssigt skulle skifte klasselærer ved overgangene mellem skolens tre årgangsteam. Det har været en succes, som vi vælger at opprioritere fremadrettet. Fra lærernes side er der givet udtryk for stor tilfredshed med disse tolærerordninger, og det er skolens intention at styrke disse i de kommende skoleår. Tanken er også at udvide med støttetimer i skolens ressourcecenter med fokus på udfordrede elever i matematik i udskolingen. Visse valgfagstimer, som har været begrænset søgt af elever, vil blive konverteret til to-lærertimer fremadrettet.
Evalueringen af denne opprioritering i forhold til elevernes faglige udbytte finder sted ved udgangen af skoleåret 2024 – 2025.
Der er også i det forløbne år anvendt en del ressourcer på lærernes efteruddannelse, hvilket også er en højt prioriteret del af skolens virke. Kursussamarbejdet med de andre private skoler i Esbjerg Kommune fortsætter og udvikles yderligere i 2025-26. Evalueringen af dette samarbejde finder sted i skoleåret 2025-2026.
Følgende strategier/fokuspunkter har været bestyrelsens og ledelsens pejlemærker i det forløbne år og vil også være det i det kommende år:
- Kvalitetsudvikling af skolen som et attraktivt skoletilbud
- Stram økonomistyring
- Fokus på timestyring – personaleressourcer
- Bygningsvedligeholdelse
- IT i undervisningen og digitale undervisningsmidler
